Bringázás ahogy én látom

Friday, June 02, 2006

Karika a HHH-n

Tegnap történt:

Nos ma en mentem 1 kis karikat.Bemereszkedte durvabb terepre, hogy szokjam az SPD pedalt-cipot. Erdekes volt. A tekeres utan vegyes erzesek vannak bennem. Jol ereztem magam tekeres kozben, konnyebben mentek a felfelek, kellemes faradtsag van a labaimban, pedig mindossze 33 km-t mentem. S ami bearnyekolja a dolgokat: nehezen mennek a felfelek az SPD cipovel, sokat doltem, bal tenyeremen zuzodas, na es a kutyak...Eros ketsegeim tamadtak a nap folyaman, hogy miert akaro en SPD pedallal indulni Crosskovacsin..?Egyalatalan miert is akarok en indulni? Kondicio nulla [legalabbis ezt erzem, bar az eredmenyek nem ezt mutatjak].

Na de a lenyeg:

Elindultam tehat szokasos Harsanylejto utcan felfele. Egesz jol haladok: taposok is labbal, meg huzok is, s nem faradok. Nem messze a korabbi kutyaharapasom helyszinetol egy epitkezes mellet egy kutya messzirol meglatott engem. Elorelepett 2-3-at, majd lefekudt. Mellso labait hosszan kinyujtva fejet egyenesen a labaira tette. Sunyinak tunt. Ahogy kozeledtem hozza, hirtelen felpattant, s elkezdett felem vagtazni. A kutyatamadast lassan megszokom ,de SPD-vel a labamon a hirtelen reakciokra nem vagyok meg felkeszulve...noha figyeltem a reakciot. Egybol pattanok le a bringarol, s vennem magam ele vedekezeskeppen a bringat. Vennem. Nehezen, de kioldok a cipovel, mivel emelkedon vagyok szinte 0-ra lelassulva, eldolok a jobb oldalamra. Ettol a kutya kicsit megijedt, s visszahokolt, majd az epitkezesen levo emberke kovekkel elzavarta a kutyat bocsanatot kerve, hogy nem hozza tartozik az eb.Felkelek, s tekeres kozben erzem, hogy a vadlimba vagott a hajtomu fogaskerek sora. Sebaj, ebcsont beforr.

Na vegre megerkezek a kut elotti foldes szakaszra. Nyomom a pedalt, huzom a pedalt, s lon csoda vegigmegyek. Kicsit belassulok azert, s igy nem sikerul uj csucsot tolni. Kb majd 1 percet azert faraghattam volna. Igy csak 9:50 lesz a reszido. Gyorsan felvaltok, s haladok tovabb pihenes nelkul. Egesz jol megy a masodik szakasz. Utkozbeni gondolat, hogy en meg mindig tartaklekolok az elso szakaszon, mert itt a masodikon meg gyorsulni is tudok. A tetore megerkezek 7:50nel, de itt is lehetett volna cirka 1 percet hozni.Szumma: 17:40. Na ez viszont igy uj csucs Meg ha csak 3 masodpercet is javitottam.

Innen elindulok fel a Vihar hegyre. Bator gondolat, de az elso szakaszt nyeregben veszelem at. Tetszik, hogy az avar alatt levo sar miatt parszor elporog a kerek, legalabb erosodok, s a technika is csiszolodik. Aztan egyszercsak ugy elporog a kerek, hogy lelassulok. Igen 0-ara. Doles balra, de meg le tudom tenni a labam. Ez meg 2-3x elofordul felfele. A harmadiknal aztan letamasztok kezzel, mert elfelejtek oldani.Innen aztan tolas. Ekkor jut eszembe: Henger itt feltekert? Nem semmi. Tobbszor visszamaszok a nyeregbe, majd tobbszor elporog a kerek. Aztan egyszercsak fa keresztbe az osvenyen. Leamasztom a bringat. Eloremegyek megnezni merre megy az ut, de vege. Na akkor visszafordulas. Felszallok a bringara. Egyik reszen balrol erdo sok faval meredek, jobbrol masfel meter mely arok. Persze ismet valamin elcsucszok [most eppen egy ko az ami megdobja az elso kereket], doles. Be az arokba. Mar nevetek a sajat benasagomon. Innen aztan osszeszedem magam, s vegig nyeregbe teljesitem a lejtozest. Ez a szakasz tetszik, izgalmas.

Kierve a Crosspalyahoz vegigmegyek a Nagykovesig. Itt jonnek az ujabb viszontagsagok. A felig saros hatso rendesen csuszkal az akkor mar arnyekban levo koveken.Haladok felfele, de ketszer ki kell lepnem a pedalbol, mert borulas esely van. Aztan egesz fent egyszercsak megdob az egyik ko, lecsuszok az idealis irvol, s maris szinte keresztbe tekerek a hegyen. Fejben megvan, hogy oldanl kene, de a testem meg teker. Igy az osvenyen keresztbe allva aztan borulok ismet. Bal kez letamaszt, konyokom verem a sziklaba, s a bicikli borul a bal labamra. Ez most faj. Nem is merek visszaszallni, csak tolom felfele. Harom 8 eves kisfiucska felfut mellettem felfele...Na ne..ezt nem kellett volna!
Az elso adando alkalommal dacolva az eszemmel, visszaszallok nyeregbe. Innen fel is tekerek a HHH legtetejere [nyomva a pedalt rendesen, nehogy 5 ala lassuljak, mert akkor eses lesz]. Utkozben egy hazaspar setaltatja a kutyajat, akit lefognak, mert szinten jott volna ismerkedni.Felerve a HHH tetejere meg talalkozok 2 bringassal [BB tag, s szimpatizasn Giant XTC]. Ok eppen a kovesen indulnak lefele.

Par korty viz a teton, 2 szolocukor, majd irany le a kovesen a Szepvolgyi ut tetejeig, s onnan a parkolotol le a Vitorlazo repter fele. Innentol vegigjarom a tavalyi Buda Maraton utvonalat. Tetszik a terep, de megallok egyszer, mert gyanusan csuszik a hatso. Nezem lapos-e, defektem van? Nem, csupan olyan saras az ut, hogy csuszik a bringa hatulja.
A keken tekerek vissza a Vitorlazo repterre, innen a katonasir mellett vissza a parkoloig. Itt egy lany jon velem szemben a koves szakaszon [parkolo elotti resz erdoben], s elotte a kutyai. Itt mar tolom , mert ez a szakasz az esozesek miatt eleg durva lett. Mindenhol ket oklomnyi sziklak vannak elszorva. Szoval tolom a bringat. Ket kutya meglat [magyar vizsla, dalmata], s egybol uhatva megindulnak felem. A vizsla sunyi modon elfut mellettem, majd egybol visszafordulna a hatamba. Bicikli magam elott, s nyugodtan varom, hogy a gazdi is letegye vegre telefont,s raparancsoljon a kutyaira. Mellem erve bocsanatot ker [telefon tovabbra is a fulen], s haladunk tovabb: mindenki a sajat utjan.

Lecsurgok aszfalton Fenyogyongyeig. Itt csak 1 pillanatig haboztam, hogy aszfalton haza, vagy a Guckler Karoly setanyig felkerekezek, s setanyon vegig Viragosnyereg. Az emelkedot valasztom. Itt veszem eszre, hogy aszfalton ez a felfele sokkal jobban megy SPD-vel, mint taposo pedallal. Kicsi idegesit, hogy a futok majdnem utolernek aszfalton.. Setanyon aztan ujabb kutyas eset. Harom kutya fut velem szemben,s gazdajuk 10 meterre mogottuk. Ekkor mar automatikusan leszallok a bringarol, megvarva, hogy elmenjenek mellettem. Innentol minden szep es jo.

Dist: 33 km
Avg Speed: 13.2 km/h
Netto Time: 2h26m25sec

2890 kcal

0 Comments:

Post a Comment

<< Home