Bringázás ahogy én látom

Monday, May 30, 2005

Korai indulásom helyett sajna kicsit elcsúsztam, köszönhetően az előző napi kései fekvésnek. Bár 6:30-kor felébredtem, mire összekapartam magam, már is 7:45 volt.
A reggeli kapkodás eredménye a reggelim is: 1 szelet teljes kiőrlésű magos kenyér 2 szelet sonkával.

Elindultam hát “időben”. A hőséget akartam kikerülni a korai indulással, de jól a nyakamba csapattam a reggel 8 órás napsugarakat. Tíz perc bringázás után már dőlt is rólam a víz. Több útvonal közül végül a legrövidebbet választottam. Óbudárol elindultam Solymár felé. Rátévedtem a 10-es útra, ahol többször lekellett húzódnom a kamionok és teherautók elől. Aztán Solymárra be. Előzetes méréseim szerint most kellene tartani 10 km-nél. Az órám 14et mutat. Sebaj, max egy kicsit több lesz a vége. Pilisszentiván felé haladva az enyhe emelkedő valamiért megfogott. Nem volt meredek, de talán túl hosszú sem, mégis 20-as átlaggal teljesítettem csak. Szentiván végén ismét visszatértem a 10-es útra. Itt Dorogd felé húz el valaki felfelé a hegynek [később Szentendrén találkozok Vele újra…de hogyan?]. Innen kis ereszkedés, ami jólesett lelkemnek és testemnek is. Pilisvörösvárat 16. km-nél vártam mérések alapján, de még mindig többnél járok, igaz csak hárommal. Nem jártam még ezen a területen, de eddig az út mentén sok látnivaló nincs. Talán az a nagyobb hegy, amit bal kéz felől hagyok el. Pilisvörösvárat elhagyva érkezek meg az első órához: 23.3 as átlag 156as átlagpulzus. Tervbe a 25ös átlagot tűztem ki, így egyenlőre alatta vagyok. Még nem tudom ekkor, hogy maradok is. A hőség egyre nagyobb, pedig csak 9 óra van. Pilisszántóra beérkezve gyanús az út. Körös-körül csak hegyet látok. Sebaj, a vizem is testmeleg a kulacsban. Sokat nem ittam eddig, talán 2 dl fogyott az otthonról még hideg vízként elhozott folyadékból. Az út csak emelkedik, egyre jobban. Kúúúúúút. Megállok tölteni. Jóleső érzés a hideg víz a nyakamba és a torkomba is. Egy helyi lakost megkérdek, hogy jó irányba haladok-e uticélom felé Pilisszentkeresztig. A néni helyesel, de figyelmeztet, hogy lesz még meredekebb is a kaptató. Nagyon jó mormogom magamban, de nyomom felfelé a pedált. A kezdeti 11km/h visszaesik 8-ra, majd jön a meredek rész, amit a néni említett: itt már 5-6 a max speed. A pulzus ekkor 165-175 között ugrál. Kereken 4 km-en keresztül haladtam felfelé, mikor végre jön a lejtőzés. Ezeken az utakon már alig jár autó. Persze mikor elindulok lefelé, éppen utolér egy, de normális a fazon, mert nem próbál meg lenyomni a hegyi lejtőn. Türelmesen jön mögöttem 50-nel.

A felfelé kapaszkodó kicsit visszavetette az átlagot sajna: 20.2km/h. A Pilisszentkereszt-Pomáz-Szentendre szakasz nagyon tetszett. Először is kevés autó, másodszor stabilan lehet lefelé jönni. Sebesség 31-47 km/h között mozog. Így a második órára az átlag felmegy 22.6 km/h-ra, átlagpulzus 158. Na majd Szentendre-Óbuda távon tornázok rajta felfelé – gondolom. Na persze. Amilyen a bicikliút minősége Szentendréről, örülök, hogy 20-szal tudok jönni. Sok helyen olyan felgyűrődések vannak, hogy gondolkozom a 11es útra felmenni. Végül maradok a bicikli úton. Iszonyú meleg van – én legalábbis ezt érzem. Meglepődök egy táblán, miszerint a Margit híd 15 km-re van. Elméletileg Óbuda-Szentendre táv 17-19 km lenne. Lenne…ugyanis mérek vagy 10-11-et és már itthon is vagyok. A távot 57-63 közé terveztem: 55.6 lett. Az átlag és a pulzus nem változott.

Dist:55.62 km
Time: 2h26m42sec
Avg Speed: 22.7 km/h
Avg HR: 158
Max HR: 180
2839kcal

0 Comments:

Post a Comment

<< Home