Bringázás ahogy én látom

Thursday, July 19, 2007

Zalakaros Maraton 45 km

A hétvégén lesz -szombaton- Zalakaros Maraton címmel egy országúti verseny 45/90 km-es távval. A 90 kmen indul Árvai, Szeghalmi, Ivanics...szóval nem kicsi nevek. Öcsémmel és Janival -munkatárs- a 45 km-t vettük célba, itt ugyanis van MTB szekció, nem is beszélve az előrejelzett 40 fokos melegről.Délelőtt 11kor lesz a rajt.

Sikerült:)

Szombati napon reggel bevásárlás után indultunk el Janival Zalakarosba a régi 7esen. Meglepődtünk, mivel a benzinkútnál csak 3.2 barra sikerült felfújni a gumikat, a kompresszor nem adott több levegőt. A másik meglepetést a szembeszél okozta. Alig tudtunk tekerni 22-24gyel. Kiérva Karosba 16.5 km-t 22 es átlaggal tudtuk megtenni. Elszomorító,s az is, hogy fáradtnak is éreztem magam már most....

Nevezés, után szerelvény állítás. Ez a nap lesz a tesztje az általam csak Merida LowRidernek nevezett bringámnak. Otthon és a verseny előtt már lenyomtunk 1.7 liter folyadékot, s verseny ideje alatt újabb fél litert ittam. Két müzli és pár szőlőcukor gyomorba juttatása után beálltunk a startvonalhoz. Itt sajnos a meleg, tűző napon 10-15 percet kellett állnunk. Megbeszéltük, hogy 22 es átlagot illik tartani, s ez a 2órás limitidőt jelent. Nem rohanunk, s 3an : Öcsém, Jani+én majd összedolgozunk. Ismerve a reggeli fáradtságot, a sor végéra álltunk.
Életem első országúti versenyén -még ha montival is indultam- ez volt az első hiba. Illetve nem... az első az volt, hogy nem 4.5 baros nyomással indultam.

Egyszercsak rajt. Hirtelen meglódul a tömeg. A boly eleje cirka 45ős átlaggal teper, a középmezőny 35-40 között, míg én beállok egy 30-as tempóra. Aztán cirka 3 perc múlva veszem észre, hogy majdnem utolsó vagyok, s megettem egy 10 fős különítmény van csak. [vagy legalábbis ennyit látok]

Na tekerjünk. Szólok Öcsémnek, aki mögöttem van, hogy induljunk meg. Jani előttem 30 méterre teker. Minket vár. Jobb kanyar, irány Zalakomár. Pulzus itt még 155, rendben. Beér közben az enyhe lejtőn a hátam mögött lévő mezőny. Ohh, de sokan vannak. Majdnem mind montis: 35-tel haladok szélárnyékban. Jani előttem közvetlenül, de Tamás lemaradva 2 bringással. Integetek Neki,hogy jöjjon fel mögém, mert szélárnyákban jobb tekerni. Jól haladunk, nem kell nagyon tekerni - meg amúgy is elpörögne a lábam, hiszen nem az éppen ideálisnak mondható 48/14-es áttételem van.

Jani még előttem, beállok elé, s haladunk a sorral. Öcsém nem akar közvetlenül mögém feljönni, mindig van köztünk két bringás. Ez nem lesz így jó. Befordulunk Zalakomárra: az út két szélén cigány gyerekek hada ordibálja: hova mentek, hova mentek? A mezőny amiben tekerünk kezd elnyúlni. Érzem Öcsémnek most kell egy kis bíztatás, mert ha itt leragadunk, akkor kész vége. Visszacsurgok érte, mondom álljon be mögém , s tartsa a tempómat, ne hagyjuk megúszni a többieket. Jani előttem 100 méterre.
Elindulok: Öcsém 10 méter után leragad. Próbálom húzni, de nem hajlandó -vagy nem tud- jönni. Akkor megyek egyedül. Nagy lendülettel eredek Jani nyomába, s ekkor kiérünk Zalakomárról. Szembeszél. Kegyetlen. Nekem.
30-32-vel tekerek, s a pulzus folyamatosan 175 felett. Ejj ejj.
Nehezen pár perc küszködés után utolérem Janit, aki éppen kb 1 perce szakadt le a mezőnyről. Jani is egyetért velem, meg kell fogni őket. Egymást seítjük, s egy harmadik montis teker még velünk, aki aztán lemarad. Végig én vezetek, majd kiállok kicsit, átadva Janinak a terepet, de nem tudja az általam kívánt tempót hozni. Előremegyek ismét, s tekerek. Pár perc után veszem észre, hogy Jani lassan lemarad, s összeáll a közben felzárkózó harmadik montissal. Hmm hmm, mi legyen?
Megyek, gondolva arra, hogy ketten mjad utolérnek, s akkor együtt tekerhetünk feljebb. Előttem egy Száguldó Virág mez lebeg úgy 150 méterre a sor végén, majd egy piros mez. 150 méter. Janiék szakadnak le, s az előttem lévő csapat nem húz el. 30-33-29-32. Me, jó egyedül tekerni ilyenmelegben, átkozom magam, hogy kiestem a szélárnyékból, de lassan közelítek az előttem lévőkre.

Látom, s érzem mely szakasok azok, ahol csak 28cal mehetnek vagy esik vissza 27-re a tempó elöl, ez erőt ad, s még erősebben tekerek. Néha egészen nem érzem jól magam, ekkor 180 feletti pulzust látok az órán. Zalavár előtt látom, hogy valakiket éppen megelőznek, s mögöttem is úgy 200 méterre talán de állandósult egy csapat. Nagyon egyedül vagyok, de gondolom a megelőzöttekkel majd fel tudunk zárkózni. Két KSI-s outis mellett megyek el Zalaváron, s elől látom szakad szét az általam üldözött boly. Újabb sansz, hátha majd a leszakadottal zárkózni tudunk.

Kis Balaton frissités. Melegem van, megállok 30 másodpercre "frissíteni": 4 dl langyos ásványvíz, két keksz, s irány tovább. A két KSI-s nem állt meg, így 20 méterre vannak tőlem, s a frissítőnél beért leszakadt versenyző sokáig iszogat.

Tehát ismét egyedül. Nézegetek hátra, hátha az outisok befognak, de Ők beálltak olyan 28-29-es tempóra. Elöl Nagyrada előtt még látom messze a beérni kívánt montisokat, aztán vége. 15 kmen keresztül üldöztem Őket, de 50 méternél közelebb nem sikerült kerülnöm. Talán, ha nem állok meg a frissítőnél megvannak, de akkor meg lehet elszomjazok az út végére :D

Elől feltűnik egy outis, aki nagyon nézeget hátrafelé. Jó 10 perc múlva megfogom. Egy 16-17 éves lány az. Köszönök, s kérdezem Tőle, jön-e velem, egyértelmű a válasza. Elkezdem húzni. Két perc után lemarad kicsit, de bevárom, s mivel enyhe hátszelünk van 32-37 között tudunk jönni. Néha 27-28 az átlag, de szépen jön mögöttem a lány. Nem hiába, Neki jobb az áttétele. Aztán beérünk Zalakarosba, éépen időben, mert az állandó vezetéstől kezdtem kidőlni. Jobbra be a karosi emelkedő egyikére. Na itt fogy el az utolsó csepp folyadék a kulacsomból. A leányzó meglátja az emelkedőt, s valamit mormol. Nem nézek vissza csak tekerek a dombra. Lemarad. Elől egy outis éppen az út szélén félreállva iszogat a kulacsából.

A dombok jönnek mennek, egyedül tekerek. Az utolsó emelkedőn 3 outis fogok meg. Két Nőt, s egy senior versenyzőt. Köszönés után emelkedő elején elmegyek, majd nekem kistányér lesz. Ők nem tudnak már lejjebb váltani, így nagyobb sebességel, nyeregbőé liállva elmennek mellettem az utolsó métereken. Sík szakasz párszáz méteren a dombtetőn, kzben több fekvőrendőr. A montival ezeket könnyen abszolválom, így előzöm vissza az egyik outis Nőt.
A másikat már lejtőn kanyarban előzöm, valamiért húzza a féket.
Innentől szépen ereszkedünk lefelé. Van egy olyan sanda gyanúm közben, hogy itt outival még bele lehet tekerni a lejtőbe, de nekem már nincs áttételem. Hátranézve 5 méterrel mögöttem az utoljára leelőzött versenytárs. Szépen kikísér a 2.5 km hosszú célegyenesig. Jön mögöttem, majd úgy a céltól 3 méterre kiáll mögülem, s elkezd gyorsítani. Számítok rá, s én is folyamatosan terhelem jobban. Mindig úgy tekerek, hogy a kerekeink 1 vonalban legyenek.
Látom, már Ő is nevetve teker, s a célba egyszerre érkezünk felnevetve.

Gratuláció után irány az italos részleg. Cirka 3 liter folyadékot öntök magamba.

Kategória MTB 8.

Abszolut MTB 10.

Brutto Time: 1h36m45s
Netto Time: 1h35m55s

Distance: 44.75 km

150-170

Zóna felett: 57 mins
Zónában: 10 mins
Zóna alatt: 28 mins

1687 kcal

avg HR 167
max HR: 199???.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home