Bringázás ahogy én látom

Tuesday, September 10, 2019

Keviczky TT 120 km

Régen írtam ide. Ennek oka volt egy kapcsolat megszakadása, egy újabb kapcsolat kezdete, annak megélése, majd megszakadása, több haláleset, s valószínűleg a lustaság is közre játszott. Mivel hosszú ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy az utóbbi években szeretett MTB biciklimet inkább aszfalton használtam ( sajnos ), ezért időszerű lenne befizetni magamat egy országúti biciklire.

Ezt tavaly tett is követte, s megvettem 2018 december 1-én egy régi, de számomra új Look 585 karbon bringát, Ultegra felszereltséggel. Az idei - 2019-es - évet szenteltem annak, hogy megismerjem ezt a világot, s eldöntsem tetszik-e vagy van - e létjogosultsága ennek a kerékpározási ágnak az én életemben.

Az elmúlt 11 évben sokat tekertem, de idén ( ez már biztos ) tekerem le az egy éven belüli legtöbb km-t. Most 2019. szeptemberében megvan a 4000 km is.

Hétvégén szeptember 8-án fejeződött be a Békás Kupa Teljesítménytúra utolsó állomása. Mivel korábban mindkét túrán a leghosszabb távon indultam (Békás 104, TaBu 200), ezért ha kupát szertetem volna, most is el kellett indulnom. Íme:

Életemben először indultam a Keviczky hosszabbik távján. A 70 km-es TT-t kétszer teljesítettem ( az első alkalommal különösen jól sikerült, mert montival akkor 27-28-as átlagot mentem), de most az Extrém kupa megszerzése volt a cél, ehhez a 120-as távot kellett teljesíteni. Az időjárás előrejelzés szerint nem lesz eső ( szerencsére be is jött), de azért a felhők mást ígértek. Kellemes volt az idő, így az aláöltözetet levettem, s rövidben vágtam neki a távnak ( egy széldzseki azért tallonba el volt rakva).

A célom az volt, hogy Kisorosziig elmenjek a fő bollyal. Rajtra éppen időben sikerült beállni. Okulva Békás 100-on tapasztaltakból, a bringás mezőny elejében helyezkedtem el a lámpánál, hogy átférjek a kereszteződésen a zöld lámpa ideje alatt. Természetesen egy HÉV szerelvényt is elkaptunk a sorompóval, na de innentől aztán volt pörgetés. Annyi erőm tudtam hogy nincs, hogy az elejében legyek, így a mezőny közepén, végén voltam: élvezve a szélárnyékot. Amit azért ki kellett érdemelni a 36-38-40-es tekeréssel. Tahitótfaluig nem volt gond, nem szakadt meg sehol a sor. A hídra fel viszont ki kellett lépnem a végéből, mert többen nagyon könnyedén indultak neki , s így volt egy kis szórás. Sikeresen megmaradtam a főbolyban. Kisoroszi felé az egyenesnél 2-4 ember mintha ellépett volna 50-60 méterre, de így is maradtunk 20-25-en talán, akik együtt gurultunk be az első ellenőrzési pontra. Átlag 36.5 km/h. Nem rossz, ezért jöttem :)

Itt nagyon gyors pecsételés és ital utánpótlás után elkövettem egy hibát, még magamhoz akartam venni 2-3 nápolyit. Ez a közel 5-6 másodperces folyamat pont azt eredményezte, hogy a boly megindult. Futva ugrottam fel a bringára, s igyekeztem minél gyorsabban felvenni az utazó tempót. Sikerült 38-as tempóban utolérni valakit, aki szintén leszakadó volt, de meg sem próbált feljebb menni, így lendületből elhagytam. Pár perc tekerés után meglett a boly. Aztán 1 perc múlva azt érzem, lassabbak vagyunk: kinéztem a sorból, s látom, hogy valaki elfáradt, s a mögötte szélárnyékban lévők nem vették észre, hogy leakadtunk.

Megint erőtartalékot mozgósítani, s indulás a boly vége felé. kb 3-4-en voltunk még így, akiknek ez volt a célja: bolyban maradni. Olyan fél perc-egy perc után viszont feladták a többiek. Mivel nekem ismerősök is voltak a főmezőnyben, így mindenképpen a bolyban szerettem volna tekerni. Kiugrottam, s számomra meglepő 40-42-vel ha lassan is, de közeledtem a nagyobb csapathoz. Utolsó leheletemmel utolérve őket megnyugodtam. Gondoltam a 35-36-os tempó esetleg 38-as a szélárnyékban pihenést hozhat, de amíg ez a gondolat átfutott az agyamon, valaki elől úgy gondolta, ne lacafacázzunk itt, hanem tekerjünk. Hirtelen 40-42-45-re ugrott a sebesség, amit már nem tudtam lekövetni. Kivett belőlem az, hogy egyedül kellett utolérnem a mezőnyt, de amúgy is erőn felül tekertem.

A lassan távolodó tömegnek magamban búcsút intettem, s a sebességem mindjárt a szélárnyékból kiesve és szembe szélben 29-32-re esett vissza. Nyugi Zoli, még vagy 70-75 km vissza van.

Közben hátulról utolértek, s négyen együtt tekertünk tovább. Bár ez nem verseny, azért furcsa volt, hogy vezetni csak ketten vezettünk, a többiek csak a szélárnyékban utaztak (ennek később meg is lett a böjtje). Tahi hídon aztán a lecsúszó Imit is felszedtük, s innen jó tempóban tekertünk el Pilismarótig. Ekkor kb már 6-7-en voltunk akik együtt mentek.

Pilismaróton nagyon hiányzott valami étel vagy ital vagy szőlőcukor. Pecsételés és a kútból víz töltés után indultunk Esztergom felé. Ekkor már Burger Márton is a köreinkben volt, akiről tudtam a korábbi posztjai alapján, hogy erős ember. Na, hirtelen megint az élmezőnyben érezhettük magunkat, amikor élre állt, mert újra 37-39-es tempót mentünk. El is távolodtak tőlünk Mácsik Zoltánnal, s hiába próbáltuk azt a 20-30 métert ledolgozni.. állandósult a távolság. A csapatunkban utazó, s soha nem vezető emberek egyszer csak megunták, hogy már lassú az a tempó, amit vezetni tudunk, s a szélárnyékból kibújva pihenten elindultak. Na ezt a tempót már nem tudtuk felvenni és nem is akartuk.

Esztergomig 75 km és 34.3-as átlag - ez is csodálatos, na de innentől jön a "fekete leves" (amúgy sem szeretem a kávét :) ). Esztergom Mol kút, balra fel. Az első kanyarnál viszont balról érkezik az ellépett 4 fős csapat ( eltévedtek?), volt egy váltókar szakadása Zolinak. Innen együtt hagyjuk el Esztergomot, a Suzuki gyárat, s indulunk Két-bükkfa-nyereg felé. Erről az oldalról még soha nem mentem felfelé, így csak a lejtőzések tapasztalatai alapján tudtam, hogy ez hosszú lesz. Ahogy sejteni lehetett, itt a saját tempómban haladva azért többen elmennek mellettem. Imi kezdett eléhezni, így egy powerbar szelet maradékkal tudtam kisegíteni. Amíg Ő majszolt, én szép lassan eltávolodtam Tőle. Magányosan tekertem felfelé, a combom kezdett elfáradni. Két bringás úgy ment el mellettem felfelé, mintha lefelé mennének. Honnan ez az erő? :)

Az ellenőrző pontra megérkezve, ekkor indulta tovább Mácsik Zoli, Burger Márton, meg akik felfelé megelőztek.Nekem gyors öltözködés, folyadék töltés és nápolyi magamhoz vétele után indultam a maradék 30-at letekerni. Ekkor már a jobb combomat rendesen éreztem. A lefeléken csak azért tekertem bele a bringába, hogy ne merevedjenek le az izmok. Gurulás hosszú km-eken keresztül, közben számolgattam, még 23 km, még 16 km... Pankostető. Nem egy nagy emelkedő, egy kisebb dombocska. Ezt még a montimmal is fel tudom nyomni 22-25-tel, ha összeszedem magam. Most a combok és a fáradtság miatt csak 8-12-es sebességgel tudtam abszolválni.

Ahogy haladtam előre, egyszer csak Budakalász, Pomáz. Itt már volt erő újra 30 körüli tempóban tekerni. Számolgatásaim alapján olyan 13:00-13:10 körül kellett volna beérnem a célba, de meglepetésemre nem 120, hanem "csak" 115 km lesz a teljes táv, így már 12:47-kor pecsételték az itineremet.

Megkaptam a kupát is. Először indultam érte, s egyből meglett az Extrém. Természetesen az is jó érzéssel töltött el, hogy egyetlen egy csepp eső sem kapott el, pedig esély volt rá a felhőket elnézve (főleg az emelkedő tetején). A technika nagyon jól muzsikált, s erősen háttérbe tolta azokat a gondolataimat, hogy el kellene adni, egy jobbra váltani. Ezt a biciklit is fel lehet még úgy újítani, hogy az emelkedők is könnyebben menjenek (nem különben többet edzeni).

Jó volt az elején a szervező motoros kamerájába grimaszolgatni, lószolgatni, illetve Dunabogdánynál a német motoros csapattal haverkodni menet közben. Boldogság-fáradtság, az adatok és track későbbi elemzése majd otthon. Az adrenalin benne maradt a véremben, hihetetlenül jó érzéssel tölt el ennek a bringázásnak az élménye.

Hazaérve pedig egy tálca túrós sütemény tette még szebbé a napot!

Tuesday, June 10, 2008

Crosskovácsi 2008 előzetes

Én valahogy végigszenvedtem a távot, de a Z-max gumik tulképpen csak nehezítették a dolgomat. Így én viszonylag hamar beláttam, hogy ez nekem most túra lesz. Annyira dobta a seggét a bicikli, hogy néha egy megcsúszás után még nyeregben maradva 180 fokot fordultam a biciklivel, s hirtelen szembe tekertem a többiekkel :D

A lejtők tetszettek, de gumik miatt mindig lecsúsztam a megfelelő nyomsávról illetve az emelkedőknél amíg lehetett tekertem, aztán toltam kényelmesen. Meglepődtem, hogy kb 4-6x kellett csak megállnom takarítanom a bringát a sár miatt. Nem állt be a kerék csak 1x az egyik dózerúton.

Sokáig azt hittem én vagyok az utolsó középtávos, amikor 8 km errel a vége előtt még 7-8-an érkeztek a hátam mögül, s előztek meg.

Mérges voltam magamra, mert az utóbbi időkben többet tekertem, de nenek egyelőre nem látom az eredményét, talán gázlóra vagy augusztusra beérik.
A pozitívum a negatívumban: végigmentem a kiintésig, nem fáradtam el, igaz csak 155-ös átlagpulzusom volt. Na és a vicces az egészben a saras versenyeken fejlődést mutatok az évek alatt :D

Eleinte 6 majd 7.5 , s most 8.6 km/h-s átlagot is tudok már produkálni :D
Jövőre talán 10et is.

Nem volt rossz, de most már igazán kiváncsi leszek majd egy sárgumira saras terepen. Nincs mese vennem kell 1 szettet.

Mindent egybevéve a pálya jó volt, s a sok sár ellenére azt mondom, hogy a 2006os Buda Maraton sár szempontból rosszabb volt.

Békás 100

Wednesday, May 14, 2008

Crosskovácsi

Hétvégén Janival ellátogattunk a hivatalos Crosskovácsi pályabejárásra.

Saturday, May 03, 2008

Buda Maraton szinttérkép

Nos íme egy összerakott szinttérkép, amit a GPS mért. A szuszogó aljáig mért szint 1080 méter.

Friday, May 02, 2008

Buda Maraton 2008 május 1

A pár héttel ezelőtti első reakcióim után a hétvégi 50+os tekerésnél teljesen jól éreztem magam.

Hétfőtől kezdve levertnek, gyengének, fáradtnak éreztem magam.Sebaj, majd elmúlik, s csütörtökön erejem teljében leszek.Csütörtök délelőtt:Nehezen keltem illetve morcosan, mert a szomszédnak éppen Bódi Gusztit van kedve üvöltetni. Összepakolás után a kajálásom már nem tökéletes. 2 Db tojásból tükörtojás, zabkása, 1 fél banán, s 1 kis fhérje turmix megy le a torkomon.

Indulás. Több útvonalon mhetek kia reptérre: most a Kiscelli utcát és emelkedőt választom. Küszködve nehezen megy ez is: sebaj, majd a versenyen.

Rajtszám átvétel, átöltözés után [itthonról indulva még hosszú naci és hosszú felsőben voltam] rajthoz kimenetel. Fent még bedobtam 1 fél müzlit, pár deci vizet és 2dl isostart.

Startnál a nem eddigi megszokottak alapján helyezkedek. Mindig a reptér alja felől indultam, idén közvetlenül a hosszúú biciklis sor tetejéről, igaz a legutolsó sorból. GPS beállítva, óra indít, start.

A reptéri tekerés meglepően jólesik, nem fárasztó, nem fog vissza a füves talaj. Rögtön a rajt után 20 méterrel megva az első szerelő. Egyik lánynak láncszakadása van. Pech. Visszafordító, lehetne nyomatni.Lehetne. Sok kis kölyök szinte életveszélyesen cikázgat a bringások között. NEm baj had menjenek, ráérek az emelkedőn előzni. A cikázgatók egyike közvetlenül a rajt/cél kapu alatt összeakad pár emberrel. Torlódás.

Óvatosan kikerülve őket, jöhet a jól megérdemelt száguldás. Jöhetne, mert sokan lassan mennek, s bizonytalanul. Nem baj jó ez a 25-30-as sebesség is. Ki az aszfalt, majd a jobbos után jön az emelkedő.

Szépen előzgetek, közben a technika szedi áldozatait. Páran máris elhullanak ideiglenesen: defekt. Az emelkedők jól mennek, jól érzem magam. Ez az, végre tovatűnt a hét gyengesége.

Jön az első komolyabb emelkedő. Itt már megvannak az első esések is. Vízmosása kövek, s van aki zúg. Kerülés, mögöttam valaki majdnem magával ránt engem is, centikkel úszhattam meg az esést, amit a hátam mögött produkált.

Egy jó társaságot sikerült kifognom 2-3 mókamester viccelődik az útszélén defektet szerelőkkel vagy úg az éppen aktuális tömegben tekerőkkel. Az emelkedőn aztán hiába kiabálom a jobb vagy közép vezény szavakat, sokan első maratonjukon fogalmuk sem lehet miért ordibálja valakt azi irányokat: nem is enged el sokmindenki. Le kell szállnom nekem is - amit a legjobban utálok -tolni. Mindenki szitkozódik hol csendesen hol hangoan, hogy ez nem túristafutam vagy futóverseny. Középen egy piros ruhás jó fenekű Nő ordít hátulról: pálya, pálya. Majd hangosan mondja: "látjátok, fel lehet itt menni. Egy 40 éves Nő így csinálja". Többen utána szólnak, hogy a mi hathatós támogatásunkkal, mert elengedtük. Újabb emelkedő, 1 nyomsáv.. tolás..Aztán beindul végre a tekerés is. Ez vagy a tök hegy vagy a Kálvária hegy lehet.A lejtőzés után a pálya hátsó szakasza jön. Eddig minden emelkedőt kitekertem -kivéve az önhibámon kívüli tolós részeket- és jól érzem magam. Az utóbbi kilómétereken mintha kevesebb vicces beszólás született volna, s több lihegést hallani .

Várom a repcés szakaszt, de kimarad. Útközben egyre több embertől hallom, hogy bár a 40 km-re neveztek, de tuti megállnak 20 km után. Az alsó visszafordítónál 12.5 kmnél van az első frissítés. Nem állok meg több okból kifolyólag. Nem vagyok éhes csak baromi szomjas-, s mert vagy 40 ember tolong az asztaloknál. Mire odakerülök, elfelejtem miért álltam meg, s így 40 embert bedarálok pár méter alatt.

A későbbiekben ennek a nem megállásnak aztán nagy árát fizetem meg.

Lassan mászunk felfelé. Várom már a BM-eken állandó mumust, a téglagyári emelkedőt. Versenyen kívül bármikor kitekerem illetve kitekertem. Most viszont -ahogy korábban sem- nem megy. Az elején hajt a lendület, de ahogy meglátom, hogy mások is tolják, leugrok a drótszamárról. Nem különben el is vagyok fáradva.

Végre feltolom-felküszködöm magam, lassan itt vagyok a Virágosnyeregnél, s jöhet az ereszkedés a reptérre. Eldöntöttem: én is megállok 20 km-nél. A csúcshegy oldlában a tekerés-tolás még jobban megerősít ebben.

Gyenge vagyok, fáradt és fáj minden porcikám. Erőm nincsen tekerni, fáj a combom is. Néha érzem a vádlimat, mintha be akarna görcsölni. Nem tesz jót neki a tolás.

A virágosnyergi ereszkedés ki pihenőre ad okot. A célban talán lesz frissítés, majd az segít. Aztán eszembe jut, hogy 2 éve a saras versenyen megfogadtam, hogy versenyt saját okból fel nem adok. Így aztán a célegyenesbenmár hajlok arra, hogy kimenjek az újabb 20 kmes körre, főleg, hogy az órám még csak 18.6 km-t mutat amikor végzek az első karikával. Az idő ekkor 1h28 perc nálam.

A frissítés itt most csak azt jelenti, hogy be lehet tolni pár pohár gatorade-et. Ezzel nem sokat segítek magamon, hiszen isom nekem is van a kulacsomban. Sebaj, pihenésnek jól jön. Kicsit írigykedek a már végzett fűben heverő többségnek, akik nem mentek ki újabb körre. Nekem viszon kell az élmény: ha belekezdtem, végis is csinálom. Meg aztán hol van a HHH teteje?Balra felnézek: na ott. S addig csak mászni kell. Ami eddig is "jól" ment.

Egy bringás sráccal beszélgetek útközben a reptér végéig, majd a hegy oldalában elkezdünk mászni. A srác mondja, menjek nyugodtan, Ő teli itta magát, s most pihentetős szakaszban van. A pálya végéig. Elkezdek mászni. Kicsit jobban megy a dolog, de még mindig gyenge vagyok. Aztán a szuszogó aljától megelőz a srác, s lefele tovaszáguld tőlem. A Virágosnyereghez vezető mászás már kínkeserves a napon. Felérek, itt sincs frissítés.

Lecsúszok az Erdőalja útra, majd onnan ki a Harsánylejtő útra. Mászás. Hejj azok a szép idők, amikor erre jövök fel a hegyre. Mindig megmászom. Természetesen a kút előtti szakaszon le kell szállnom, mert majd összeesek. a pulzus standard 165-170, mozogni sem bírok. Fáj a seggem és a combom. Nem bírok néha gyalogolni sem. Kulacs töltés a kútnál, majd irány tovább. Egy darabig nyeregben, majd tolva aztán nyeregben. Szenvedek.

Végre jön a Sárga szintút és megérkezek ismét a Szuszogóhoz. Jöhet a mászás. Eleje megy, aztán látom elöl valaki a fűben pihen. Ez megtöri a lendületemet és a maradék erőmet is. Ha Ő pihen én miért szenvedek?

Na ahogy leszálltam a bringáról -mellesleg ismét kikészülve- a fickó "felpattan" a fűből, s elkezdi tolni a bringáját. Óriási verseny veszi kezdetét. Hamarabb érek a köves felé menő úthoz. Kb 1 méterrel. Pihegünk mindektten. Mindenki a másikra sandítva iszik. Előbb eszmélek eme kómás állapotból, aminek szemtanúja az egyik pályafelügyelő.Felülök a bringára, s tekerek. És haladok!!! 6-8 km/h-val.

Szemlesütve próbálok felmenni a kövesen, ahol a túristák ámulatba esnek: itt biciklivel? Na igen kérem, így is lehet. Aztán a kanyar után ahol nem látnak: leszállok és tolom. Sokáig.

Vicces, de inkább szégyenteljes. Legalábbis számomra. Nem értem mi van velem, lépni alig bírok. Az a bizonyos kihagyott kaja frissítés.

A HHH tetejére felküzdöm magam, néha próbálkozva a biciklizés örömével is. Gyalogolni jó, vallják sokan, hiszen megannyi túrista sétálgat a pályán kívűl.

A firssítésnél aztán eszembhe jut egy régi Nóta: citrom ízű banán...Igen a kedves nénik és lányok a feldarabolt banánra öntöttek kifacsart citromlevet. meglehetősen érekes élmény, de úgy falom be most, mint Hakapeszi Maki, ha kap eszi...Cirka fél kiló banán bezabálása után leöblítettem 1 egész citrommal. Fanyar ábrázattal nézek le a Dunára, miközben megiszok két pohár szponzori löttyöt.

Irány lefelé. Bevallom jólesik. Innentől eseménytelenül telnek apercek. Lefelé, ereszkedés, kicsi fék, s ereszkedés. Ez rámféer. Az 1-1 kisebbemelkedőn minden simám megy, s kezdek helyrejönni. Időben...A

Hűvösvölgyi út mellett futó út már csak puszta élvezet. A befutó előtti mászás is megy. Érdekes. Na nem úgy mintha most kezdődne a mai nap. Aztán egyszercsak cél. Órámra nézve a második köröm kereken 1h 52 percre sikerült...Durva.

Összidőm valahol 3h20és 3h21 között van.

Mindez egy elrontott kajálás miatt. Egyelőre legalábbis erre gyanakszom.

Saturday, April 26, 2008

Ma Janival mentük egy HHH-Budaörsi hegy szakaszt.

53 km lett kellemesen elfáradtam. Szintrajz később.

Sunday, April 20, 2008

égesrégen nem írtam ide.

Idén 2 hosszabb aszfaltos túrám volt eddig, s mivel a hét elején beneveztem a Buda Maratonra Janival, ezért a mai napon elmentem az idei év első terepkerékpározására is..

...Időben.. :D

Nem mentem sokat, de az első 7 km en sikerült kapásból 390 m szintet gyüjtenem.